Knowledgebase:
OpenVPN - problem z hasłem - antywirus ESET NOD32‎
Posted by Robert O, Zmodyfikowany przez Robert O on 10 lipca 2017 09:32 AM

W ostatnich dniach zgłosił się do nas jeden z użytkowników. Użytkownik nie mógł połączyć się z serwerem VPN przez aplikację OpenVPN.
Przy próbie łączenia, dostawał prośbę o wpisanie loginu i hasła. Po wpisaniu poprawnych danych OpenVPN nie mógł się połączyć.

Problem występuje kiedy OpenVPN client próbuje zestawić sesję TLS:
Thu Jun 06 07:30:51 2013 us=860919 MANAGEMENT: >STATE:1370496651,WAIT,,,
w następnym kroku powinno być:
TLS: Initial packet from ..

Dla przypomnienia, port ustawiony dla OpenVPN klienta na naszych serwerach VPN to TCP 993 ( domyślnie jest to port przydzielony dla protokołu IMAP SSL )

Użytkownik poinformował nas ,że nie ma problemu z łączeniem się przez protokół PPTP i SSTP ze swojego komputera.
Problem występuje tylko przy połączeniu przez OpenVPN klienta. Dodatkowo użytkownik korzystał już wcześniej z tego klienta i nigdy nie miał problemu z połączeniem do innych serwerów VPN.

Poprosiliśmy użytkownika aby połączył się z innego komputera, w między czasie wykluczyliśmy problem z routerem i zablokowanymi portami. Z innego komputera udało się połączyć co oznaczało ,że problem był lokalnie na komputerze.

Rozwiązanie:



Należy w ustawieniach Eseta wejść po kolei:

Ustawienia zaawansowane -> Ochrona programów poczty e-mail -> Protokoły poczty e-mail i tutaj w tym miejscu wyłączyć "Sprawdzanie protokołu IMAPS"
lub po prostu usunąć port 993 z sprawdzanych tego protokołu.


(1 vote(s))
Helpful
Not helpful

Comments (0)
Post a new comment
 
 
Imię i nazwisko:
Email:
Komentarz:
CAPTCHA Verification 
 
Wpisz tekst widoczny na obrazku do pola tekstowego poniżej (antybot).